Als je de informatie die je nodig hebt niet kunt vinden, helpen we je graag.
Etape 1 :
Log in op onze portaalsite door je e-mailadres en wachtwoord in te voeren.
Etape 2 :
Om moduleclaims te maken, kunt u de garantieclaim bovenaan vinden en op de moduleclaim klikken. U kunt ook naar beneden scrollen en de grote afbeelding met de moduleclaim zoeken en erop klikken.
Etape 3 :
Vul voor de aanvraaggegevens de informatie zorgvuldig in, waaronder de beschrijving van de aanvraag, de naam van het project, de totale geïnstalleerde capaciteit, de hoeveelheid defecte producten (HCV), het adres van de locatie (land/regio), het adres van de locatie (stad), het type project, het type installatie en het oorspronkelijke aanvraagnummer.
TIPS :
⒈ Bedrijfsnaam, gedetailleerd adres, land/regio, mobiele telefoon/kantoorinformatie. Telefoon is hetzelfde als u eerder hebt ingevuld bij Rekeninginformatie in de accountregistratie.
⒉ Sommige velden met een * aan de linkerkant zijn verplicht.
⒊ Voor de beschrijving van de aanvraag is de maximale lengte 3000 tekens. En voor de projectnaam is de maximale lengte 200 tekens.
Etape 4 :
Voor het ontvangers- en afleveradres is het gedetailleerde adres met een rood kader aan de buitenkant hetzelfde als het adres dat je hebt ingevuld bij het registreren van je account en contact.
Je kunt het aanpassen als je iets wilt toevoegen of veranderen.
Je kunt ook op de knop Toevoegen in de rechterbovenhoek klikken als je een nieuw adres voor deze aanvraag wilt toevoegen.
TIPS :
Sommige velden met een * aan de linkerkant zijn verplicht.
⒉ Als je een individuele klant bent, kies dan persoon bij Klanttype. En bij Belasting/belastingnr. vul je 0 in.
⒊ Als je geen individuele klant bent, voer dan zorgvuldig het juiste belasting-/belastingnummer in voor het geval we de juiste accountgegevens niet kunnen vinden om je probleem beter te kunnen afhandelen. Daarnaast kun je 0 invullen als je geen idee hebt wat het btw-nummer is.
Kies een adres voor je aanvraag en klik op de knop “VOLGENDE” in de rechterbenedenhoek.
Etape 5 :
1.Voer hier het serienummer in van de module die je nodig hebt. Je kunt ervoor kiezen om het serienummer één voor één of in een lijst in te voeren.
2.Als je meerdere nummers hebt geclaimd, kun je een serienummer invoeren en op de knop 'Toevoegen' klikken.
3. We raden u aan uw modules slechts eenmaal toe te voegen. Als u een groot aantal modules hebt geclaimd, kunt u tijd besparen door op de link “Lijst met serienummers” te klikken om een specifiek model te downloaden. Vul de nummers in de eerste kolom van de tabel in en sla de tabel op wanneer u alle nummers van de defecte panelen hebt.
4. Klik op de knop “Batch Upload”, selecteer het document dat u zojuist hebt opgeslagen en upload het.
TIPS :
1. Gelieve indien mogelijk ALLE defecte serienummers van panelen in te dienen om vertragingen bij de verwerking te vermijden. Ten minste één moduleserienummer is vereist voor uw moduleclaim.
2. Het totale bedrag voor het serienummer moet minder dan 5.000 modules zijn. U kunt een nieuwe moduleclaim aanmaken wanneer u meer dan 5.000 modules hebt om te claimen.
⒊Klik op de knop “Alles opschonen” om alle nummers die je hier hebt gedownload te verwijderen.
⒋Klik op de knop “Alles verversen” om een nieuwe, bijgewerkte weergave van de lijst met serienummers te krijgen. Het kan iets langer duren om te verversen als u een groot bestand uploadt.
Etape 6 :
Het verdient de voorkeur om bijlagen te uploaden, zoals foto's van de testresultaten, testrapporten en foto's van het probleem.
Houd er rekening mee dat het totale volume van bijlagen minder dan 100Mb moet zijn en dat elk volume van bijlagen minder dan 20Mb moet zijn.
Etape 7 :
Zodra u al deze handelingen hebt voltooid, klikt u op de knop “Verzenden” en wordt uw moduleaanvraag succesvol aangemaakt.
Stap 1: Download de documenten en vul onderstaand formulier in.

Stap 1 :
Neem contact op met SolarEdge (4 mogelijkheden) :
- Voer een verzoek in op de website
- Voer een verzoek in op de website
- Chatten op de website gebruiken
- Bel de hotline (als laatste redmiddel)
België 0800/76633 - Frankrijk +33 800/917410 - Nederland +31 800/7105
Stap 2 :
SolarEdge analyseert de aanvraag en bepaalt of het apparaat vervangen moet worden.
Zo ja: het vervangende apparaat wordt binnen +- 2 werkdagen opgestuurd.
Zo nee: einde van de procedure.
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Vul de “Pickup link” in die SolarEdge per e-mail heeft gestuurd.
Zodra SolarEdge de afhaalmelding heeft ontvangen, zorgen zij voor het herstel van het defecte apparaat.http://pickup.fc-tc.com/requests.aspx
Stap 5 :
Als de installateur “SolarEdge Advanced” is, kan hij een forfaitaire vergoeding aanvragen (variërend van €100 tot €150).
NB: Om Advanced te zijn, moet de installateur een specifieke SolarEdge-training hebben gevolgd.
Om je bij dit proces te helpen, is hier een video met uitleg:
https://youtu.be/nTEm5mwOaqs?si=OB5CkxWt96guG_GJ

Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.

Stap 1 :
Neem contact op met Enphase via de Self-service tool die beschikbaar is op de Enlighten Manager of de Tool Kit-toepassing.
Je kunt ook contact opnemen met de hotline: België +32 (0) 2 588 5469
Stap 2 :
Enphase analyseert de aanvraag en bepaalt of het apparaat moet worden vervangen.
Zo ja: Enphase stuurt een vervangend apparaat.
Zo nee: Enphase geeft instructies om het probleem te analyseren en op te lossen (einde procedure).
Stap 3 :
Er zijn twee mogelijkheden:
- Wacht tot je het nieuwe apparaat van Enphase hebt ontvangen en vervang het defecte apparaat in de installatie.
- Gebruik een apparaat uit de voorraad om de vervanging sneller uit te voeren en plaats het nieuwe apparaat terug in de voorraad.
Vervang vervolgens het serienummer van het defecte apparaat door het serienummer van het nieuwe apparaat in de Enlighten Manager Self-Service tool.
Stap 4 :
Gebruik het retourlabel dat bij de levering is meegeleverd om te regelen dat Enphase het defecte apparaat komt ophalen.
Het ophalen wordt gratis uitgevoerd door FedEx.
Stap 5 :
Vul de forfaitaire betalingsaanvraag in via het tabblad “Instellingen” in de Enlighten Manager.
Bedrag: € 125 voor de vervanging van een Envoy of micro-omvormer en € 25 extra voor andere micro-omvormers in dezelfde installatie.
Opdat de betaling geldig zou zijn, mag het defecte toestel niet meer dan 2 jaar voor de vervangingsaanvraag geïnstalleerd zijn.
Nuttige links :
Enphase Service Manager Gebruikershandleiding
Hulpmiddelen en documentatie - Documentatiecentrum | Enphase

Stap 1 :
Neem contact op met de hotline op 015/286730 of dien rechtstreeks een verzoek in bij het SMA Service Centre.
https://my.sma-service.com/
Stap 2 :
ContactSMA analyseert de aanvraag en bepaalt of het toestel al dan niet vervangen moet worden.
Zo ja: het vervangende apparaat wordt binnen 2 tot 3 werkdagen opgestuurd.
Zo neen: de procedure wordt stopgezet.
Stap 3 :
Neem het nieuwe apparaat in ontvangst en installeer het.
(+ vervang de transporthoes die bij het apparaat werd geleverd).
Stap 4 :
Indien te retourneren apparaat < 40kg: GLS haalt het binnen 10 dagen op.
Indien te retourneren apparaat > 40 kg: stuur een e-mail naar return-order@sma.de pour organiser la reprise.
Stap 5 :
Vraag een forfaitaire vergoeding aan bij SMA (min 120eur/interventie)
/Geldig voor maximaal 1 jaar
Betaling alleen mogelijk bij fabrieksgarantie of comfortverlenging (ook belangrijk bij garantieoverdracht).
Stap 6 :
Ontvangst van de forfaitaire betaling (na controle en inspectie van de defecte eenheid door SMA).

Stap 1 :
- Een ticket openen
- Bel 0080033666666 of stuur een e-mail naar eu_inverter_support@huawei.com en geef :
- Het serienummer (SN) van het defecte apparaat
- Apparaatlogboeken
- Foto's van het apparaat en de omgeving
- Als het een omvormer is, foto's van de AC- en DC-spanningen zo dicht mogelijk bij de aansluitklemmen van de omvormer.
- Als er optimizers zijn, foto's van weerstandsmetingen
- Een beschrijving van het probleem
- Uw contactpersoon: achternaam, voornaam, bedrijf, e-mail, telefoon.
Stap 2 :
- Eerste diagnose en beoordeling van mogelijke vervanging
- De hotline geeft groen licht voor een vervanging
Stap 3 :
- Retourneer de retourautorisatie (RMA) in xls-formaat (bestand verzonden door de hotline)
Stap 4 :
- Verzending van het nieuwe apparaat binnen 3-5 werkdagen
Stap 5 :
- Herstel van defecte apparatuur binnen 15 dagen
Goed om te weten: Als deze tijdslimiet wordt overschreden, wordt er geen service verleend. Als de klant niet terugkomt, vervalt de garantie.
Stap 1 :
Neem contact op met Enphase via de Self-service tool die beschikbaar is op de Enlighten Manager of de Tool Kit-toepassing.
Je kunt ook contact opnemen met de hotline: België +32 (0) 2 588 5469
https://enphase.com/en-in/service-shortcuts-installers
Stap 2 :
Enphase analyseert de aanvraag en bepaalt of het apparaat moet worden vervangen.
Zo ja: Enphase stuurt een vervangend apparaat.
Zo nee: Enphase geeft instructies om het probleem te analyseren en op te lossen (einde procedure).
Stap 3 :
Er zijn twee mogelijkheden:
- Wacht tot je het nieuwe apparaat van Enphase hebt ontvangen en vervang het defecte apparaat in de installatie.
- Gebruik een apparaat uit de voorraad om de vervanging sneller uit te voeren en plaats het nieuwe apparaat terug in de voorraad.
Vervang vervolgens het serienummer van het defecte apparaat door het serienummer van het nieuwe apparaat in de Enlighten Manager Self-Service tool.
Stap 4 :
Gebruik het retourlabel dat bij de levering is meegeleverd om te regelen dat Enphase het defecte apparaat komt ophalen.
Het ophalen wordt gratis uitgevoerd door FedEx.
Stap 5 :
Vul de forfaitaire betalingsaanvraag in via het tabblad “Instellingen” in de Enlighten Manager.
Bedrag: € 125 voor de vervanging van een Envoy of micro-omvormer en € 25 extra voor andere micro-omvormers in dezelfde installatie.
Opdat de betaling geldig zou zijn, mag het defecte toestel niet meer dan 2 jaar voor de vervangingsaanvraag geïnstalleerd zijn.

Stap 1 :
- Een ticket openen
- Bel 0080033666666 of stuur een e-mail naar eu_inverter_support@huawei.com en geef :
- Het serienummer (SN) van het defecte apparaat
- Apparaatlogboeken
- Foto's van het apparaat en de omgeving
- Als het een omvormer is, foto's van de AC- en DC-spanningen zo dicht mogelijk bij de aansluitklemmen van de omvormer.
- Als er optimizers zijn, foto's van weerstandsmetingen
- Een beschrijving van het probleem
- Uw contactpersoon: achternaam, voornaam, bedrijf, e-mail, telefoon.
Stap 2 :
- Eerste diagnose en beoordeling van mogelijke vervanging
- De hotline geeft groen licht voor een vervanging
Stap 3 :
- Retourner l’autorisation de retour du matériel (RMA) au format xls(fichier envoyé par la hotline)
Stap 4 :
- Verzending van het nieuwe apparaat binnen 3-5 werkdagen
Stap 5 :
- Herstel van defecte apparatuur binnen 15 dagen
Goed om te weten: Als deze tijdslimiet wordt overschreden, geen service. Als de klant niet terugkomt, vervalt de garantie.

Stap 1 :
Neem contact op met SolarEdge (4 mogelijkheden) :
- Voer een verzoek in op de website
- Voer een verzoek in op de website
- Chatten op de website gebruiken
- Bel de hotline (als laatste redmiddel)
België 0800/76633 - Frankrijk +33 800/917410 - Nederland +31 800/7105
Stap 2 :
SolarEdge analyseert de aanvraag en bepaalt of het apparaat vervangen moet worden.
Zo ja: het vervangende apparaat wordt binnen +- 2 werkdagen opgestuurd.
Zo nee: einde van de procedure.
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Vul de “Pickup link” in die SolarEdge per e-mail heeft gestuurd.
Zodra SolarEdge de afhaalmelding heeft ontvangen, zorgen zij voor het herstel van het defecte apparaat.http://pickup.fc-tc.com/requests.aspx
Stap 5 :
Als de installateur “SolarEdge Advanced” is, kan hij een forfaitaire vergoeding aanvragen (variërend van €100 tot €150).
NB: Om Advanced te zijn, moet de installateur een specifieke SolarEdge-training hebben gevolgd.
1. Technische ondersteuning
- Identificeer en beschrijf duidelijk het ondervonden probleem.
Niveau 1 ondersteuning: Elektricien / Installateur
- Contact: Neem contact op met uw elektricien of erkende installateur.
- Details: Actie om het probleem op te lossen.
Niveau 2: Distributeur (Powerdeal)
- Contact: Telefoon: +32 87 44 72 77
- Details: Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met onze technische ondersteuning voor geavanceerde hulp.
Niveau 3 : KEBA
- Contact:
- Email : support@keba.com
- Telefoon: +43 732 7090 22916
- Details: Als we het probleem niet kunnen oplossen, sturen we je verzoek door naar de technische ondersteuning van KEBA voor specialistische hulp.
Vervangingsinformatie voor defecte laadstations
- Onder garantie: er wordt gratis een vervangend apparaat geleverd.
- Buiten garantie: Voor een vast bedrag kan een vervangend apparaat worden geleverd.
De vervangingsservice moet worden aangevraagd via de elektricien of installateur die het laadstation heeft geïnstalleerd. Neem voor meer informatie over de kosten en diensten rechtstreeks contact op met KEBA of bezoek hun website.
Nuttige contacten
- PowerDeal : +32 87 44 72 77
- Email KEBA : support@keba.com
- Telefoon KEBA : +43 732 7090 22916
Ga voor meer informatie over het after-sales serviceproces en de diensten die KEBA aanbiedt naar hun officiële website. ici.
Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.
Stap 1 :
- Een ticket openen
- Bel 0080033666666 of stuur een e-mail naar eu_inverter_support@huawei.com en geef :
- Het serienummer (SN) van het defecte apparaat
- Apparaatlogboeken
- Foto's van het apparaat en de omgeving
- Als het een omvormer is, foto's van de AC- en DC-spanningen zo dicht mogelijk bij de aansluitklemmen van de omvormer.
- Als er optimizers zijn, foto's van weerstandsmetingen
- Een beschrijving van het probleem
- Uw contactpersoon: achternaam, voornaam, bedrijf, e-mail, telefoon.
Stap 2 :
- Eerste diagnose en beoordeling van mogelijke vervanging
- De hotline geeft groen licht voor een vervanging
Stap 3 :
- Retourneer de retourautorisatie (RMA) in xls-formaat (bestand verzonden door de hotline)
Stap 4 :
- Verzending van het nieuwe apparaat binnen 3-5 werkdagen
Stap 5 :
- Herstel van defecte apparatuur binnen 15 dagen
Goed om te weten: Als deze tijdslimiet wordt overschreden, geen service. Als de klant niet terugkomt, vervalt de garantie.
Etape 1 :
Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.
Etape 1 :
Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.
Etape 1 :
Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.
Stap 1 :
Contacter la hotline :
- Frankrijk +33 139331233
- Oostenrijk (Engels) +43 72422415670
of stuur een e-mail naar pv-support-france@fronius.com Als je een FSP (Fronius Service Partner) klant bent, kan de aanvraag online worden gedaan via SOS Fronius.
Nuttige links : Fronius Solar SOS explications
Stap 2 :
Geen online formulier om in te vullen, alles gaat via e-mail/telefoon.
Als het apparaat moet worden vervangen, stuurt Fronius een e-mailbevestiging met een PDF met de procedure voor het terugsturen van het defecte apparaat (DHL Express-link).
! De installateur moet een klantnummer hebben bij Fronius (als dit niet het geval is, ontvangt hij een bestand om een account te openen).
Stap 3 :
Ontvang en installeer het nieuwe apparaat.
Stap 4 :
Retourneer de defecte apparatuur binnen 30 dagen aan Fronius (volgens de instructies die u per e-mail heeft ontvangen).
Als deze termijn wordt overschreden, wordt de apparatuur gefactureerd.
Neem bij problemen contact op met pv-service-france@fronius.com avec copie à pv-support-france@fronius.com.
Stap 5 :
Het defecte apparaat wordt door Fronius geanalyseerd.
Als het defect aan Fronius te wijten is, wordt een factuur naar de installateur gestuurd (meestal €75 of €125).
Als de fout een externe oorzaak heeft (blikseminslag, overspanning, installatiefout, enz.), wordt de installateur gefactureerd voor de reparatie van het apparaat.
Stap 6 :
Factureer de forfaitaire interventie binnen maximaal 2 maanden na ontvangst van de nulfactuur van Fronius.
Ces conditions de service ("Conditions", "Accord") sont un accord entre le site Web ("Exploitant du site Web", "nous", "nous" ou "nos") et vous ("Utilisateur", "vous" ou "votre "). Le présent accord définit les conditions générales de votre utilisation de ce site Web et de l'un de ses produits ou services (collectivement, "site Web" ou "services").
Bien que ce site web puisse être lié à d'autres sites web, nous ne sommes pas impliqués, directement ou indirectement, dans aucune approbation, association, parrainage, adhésion ou affiliation avec un site web lié, sauf indication contraire dans la présente.
Vous devez lire attentivement les mentions légales et les autres conditions d'utilisation de tout site web auquel vous accédez via un lien à partir de ce site web. Votre lien vers d'autres pages hors site ou d'autres sites web est à vos propres risques.
Le site web peut utiliser des cookies afin de personnaliser et de faciliter la navigation maximale de l'utilisateur sur ce site. L'Utilisateur peut configurer son navigateur pour être notifié et refuser l'installation des cookies que nous lui envoyons.
Commencez par le client: trouvez ce qu'il veut et donner-le lui.
Ces conditions de service ("Conditions", "Accord") sont un accord entre le site Web ("Exploitant du site Web", "nous", "nous" ou "nos") et vous ("Utilisateur", "vous" ou "votre "). Le présent accord définit les conditions générales de votre utilisation de ce site Web et de l'un de ses produits ou services (collectivement, "site Web" ou "services").
Bien que ce site web puisse être lié à d'autres sites web, nous ne sommes pas impliqués, directement ou indirectement, dans aucune approbation, association, parrainage, adhésion ou affiliation avec un site web lié, sauf indication contraire dans la présente.
Vous devez lire attentivement les mentions légales et les autres conditions d'utilisation de tout site web auquel vous accédez via un lien à partir de ce site web. Votre lien vers d'autres pages hors site ou d'autres sites web est à vos propres risques.
Le site web peut utiliser des cookies afin de personnaliser et de faciliter la navigation maximale de l'utilisateur sur ce site. L'Utilisateur peut configurer son navigateur pour être notifié et refuser l'installation des cookies que nous lui envoyons.
Commencez par le client: trouvez ce qu'il veut et donner-le lui.
Ces conditions de service ("Conditions", "Accord") sont un accord entre le site Web ("Exploitant du site Web", "nous", "nous" ou "nos") et vous ("Utilisateur", "vous" ou "votre "). Le présent accord définit les conditions générales de votre utilisation de ce site Web et de l'un de ses produits ou services (collectivement, "site Web" ou "services").
Bien que ce site web puisse être lié à d'autres sites web, nous ne sommes pas impliqués, directement ou indirectement, dans aucune approbation, association, parrainage, adhésion ou affiliation avec un site web lié, sauf indication contraire dans la présente.
Vous devez lire attentivement les mentions légales et les autres conditions d'utilisation de tout site web auquel vous accédez via un lien à partir de ce site web. Votre lien vers d'autres pages hors site ou d'autres sites web est à vos propres risques.
Le site web peut utiliser des cookies afin de personnaliser et de faciliter la navigation maximale de l'utilisateur sur ce site. L'Utilisateur peut configurer son navigateur pour être notifié et refuser l'installation des cookies que nous lui envoyons.
Commencez par le client: trouvez ce qu'il veut et donner-le lui.
Ces conditions de service ("Conditions", "Accord") sont un accord entre le site Web ("Exploitant du site Web", "nous", "nous" ou "nos") et vous ("Utilisateur", "vous" ou "votre "). Le présent accord définit les conditions générales de votre utilisation de ce site Web et de l'un de ses produits ou services (collectivement, "site Web" ou "services").
Bien que ce site web puisse être lié à d'autres sites web, nous ne sommes pas impliqués, directement ou indirectement, dans aucune approbation, association, parrainage, adhésion ou affiliation avec un site web lié, sauf indication contraire dans la présente.
Vous devez lire attentivement les mentions légales et les autres conditions d'utilisation de tout site web auquel vous accédez via un lien à partir de ce site web. Votre lien vers d'autres pages hors site ou d'autres sites web est à vos propres risques.
Le site web peut utiliser des cookies afin de personnaliser et de faciliter la navigation maximale de l'utilisateur sur ce site. L'Utilisateur peut configurer son navigateur pour être notifié et refuser l'installation des cookies que nous lui envoyons.
Commencez par le client: trouvez ce qu'il veut et donner-le lui.
Ces conditions de service ("Conditions", "Accord") sont un accord entre le site Web ("Exploitant du site Web", "nous", "nous" ou "nos") et vous ("Utilisateur", "vous" ou "votre "). Le présent accord définit les conditions générales de votre utilisation de ce site Web et de l'un de ses produits ou services (collectivement, "site Web" ou "services").
Bien que ce site web puisse être lié à d'autres sites web, nous ne sommes pas impliqués, directement ou indirectement, dans aucune approbation, association, parrainage, adhésion ou affiliation avec un site web lié, sauf indication contraire dans la présente.
Vous devez lire attentivement les mentions légales et les autres conditions d'utilisation de tout site web auquel vous accédez via un lien à partir de ce site web. Votre lien vers d'autres pages hors site ou d'autres sites web est à vos propres risques.
Le site web peut utiliser des cookies afin de personnaliser et de faciliter la navigation maximale de l'utilisateur sur ce site. L'Utilisateur peut configurer son navigateur pour être notifié et refuser l'installation des cookies que nous lui envoyons.
Commencez par le client: trouvez ce qu'il veut et donner-le lui.